vrijdag 26 november 2010

Vlaanderen boven

18 juli 2010: we hebben een huis gehuurd in West Vlaanderen in Hoeke. Het is een mooie plek, omdat we op een kleine afstand zitten van Brugge, Gent, maar ook het mooie plaatsje Damme en natuurlijk de Zeeuws/Vlaamse kust. Ik vond het beetje gek dat ik na al die jaren nog nooit in deze streek op vakantie was geweest en mijn kinderen de hele wereld zijn overgezworven maar niet bij de buren waren geweest.

De eerste paar dagen zijn Eric en Luc ook mee. We droppen ze met een tentje op de buurtcamping. De dame van de camping spreekt een lokaal dialect dat we geen van allen verstaan. Het enige dat ik meekreeg was dat die stadsfeesten in Gent niets waren, alleen maar herrie.
Na het diner op het terras van een dichtbijgelegen restaurant nog even uitwaaien aan het strand van Knokke.


We hebben schitterend weer en genieten van de vlaamse cultuur en kust. Verder verzamelen we voor ons "gekke" vlaamse uitdrukkingen, zoals "zwieren" (centrifugeren van de was), "polivalente ruimten", die wij multifunctioneel zouden noemen enzovoort.

1 opmerking:

Betsy zei

multifunctioneel denk ik meer..