zaterdag 4 oktober 2008

Duikles

Vrijdag 3 oktober 2008: 2e les van de duikclub Aquafun voor Open Water brevet. Nu gaan we voor echt met perslucht het bad in. En jawel: de door mij gevreesde oefening "masker klaren" staat ook op het programma.

(foto: www.aquafun.nl, oefening masker klaren)

Zoals verwacht lukt het me ook deze keer niet om mijn instinct te onderdrukken. Het masker loopt vol water en ik ga door mijn neus INademen. Dan verdrink je....... de instructeur wil dat ik beneden blijf om alsnog mijn masker te klaren. En ik proest en hoest macaroni op en denk dat ik stik. Doei!! Ik ga gauw naar boven. Krijg aan de kant les om over mijn inadem-instinct heen te leren komen.

Onder de douche moeten de mannen erg lachen om hoe het allemaal ging daar op de bodem van het zwembad. Kan er onder de douche ook om lachen, maar zie nu al op tegen volgende week. Kan ik mooi weer aan de bak.

Geen opmerkingen: