zaterdag 4 oktober 2008

Zwarte maandag

Maandag 22 september 2008: zo dom geweest om in Amerika al de conceptbegroting 2009 te openen van het ziekenhuis. Er staat een groot - en dan bedoel ik echt groot - tekort in. Op alle fronten vragen de afdelingen meer geld en mensen aan, terwijl hun productie niet stijgt of zelfs daalt. Vanaf het moment dat ik dit heb gezien laat het me niet meer los. We hadden met elkaar speerpunten afgesproken. Dit lijkt meer op "prijsschieten".




Tot overmaat van ramp gebeurt er wat ik al maanden vrees: in Amerika is de hypotheek bubble omgeslagen in een grote beurscrisis. De financiële wereld is in paniek. Net op het moment dat we bezig zijn grootste deel van onze korte financiering in lange financiering om te zetten, krijgen we deze polonaise op de rentemarkt. Bah bah bah. Baal dat het een half jaar heeft geduurd om offertes rond te krijgen, waardoor we nu achter de muziek aan lopen. Als ik heel optimistisch ben denk ik "Had het in maart goed gezien". Maar ben vandaag niet optimistisch.



(afbeelding: //freakonomics.blogs.nytimes.com/)

In de kranten wordt gerept van Zwarte Maandag i.v.m. de beurs. Nou ik heb ook een Zwarte Maandag.

Geen opmerkingen: