zondag 9 augustus 2009

Onder water + Bonifacio

Onderwater

Woensdag 23 juli 2009: Rik en ik mogen onder water. Bij een lokale duikshop koop ik een tropenpak. Lekker klusje hoor 3 pakken aan en uit trekken bij 37 gr Celcius. Ik drijf de winkel uit, maar dan heb ik ook wel een superpak.



We gaan het heerlijk warme water in. Op 6 meter is het nog 26 graden. Wat een luxe. Prachtige scholen knalblauwe visjes, rode zeesterretjes en bedden vol planten.

Ik heb te weinig lood om (tja, vetrolletjes drijven....) dus hang ik vooral boven Rik die alle mogelijke moeite moet doen om me naar beneden te trekken. Genoten van mijn eerste warm water duik.





Bonifacio

Maandag 20 juli 2009: We rijden de N198 in zuidelijke richting. Even bij Suartone eraf om de meest gefotografeerde baai van Corsica te zien, de baai van Rondinara. Het is inderdaad een azuurblauwe baai omlijnd met spierwit zand. Allemaal zeilboten en motorbootjes liggen te genieten van deze rijkdom.



In Bonifacio klimmen we het stadje in. We hebben mooi uitzicht richting Sardinie dat maar op 12 km afstand ligt. We dalen steile trappen af om van dichtbij uitzicht te krijgen op de magnifieke kalkrotsen. Boven op de kalkrotsen staan een paar huizen. Daar zou ik wel willen wonen.








Door het hele stadje lopen waterkanaaltjes boven de steegjes, die een soort boogbruggetjes lijken van onderaf gezien.


In het stadje beklimmen we het citadel, dat zich om het stadje heen slingert met dikke muren waarin trappen zijn gebouwd. Wauw wat een uitzicht overal.

Geen opmerkingen: