vrijdag 22 februari 2008

Toer op de vloer

Zo'n 9 jaar heb ik in de Raad van Toezicht gezeten van het WFG. Vrijdag 15 februari was het tijd om afscheid te nemen. Mijn collega toezichthouder Hans nam ook afscheid. We hadden gekozen voor een werkbezoek op een aantal afdelingen als laatste "daad".

Door het secretariaat van de RvB was een ingenieus schema in elkaar gezet, waardoor iedereen op een tweetal afdelingen aan het werk werd gezet. Op de afdeling longgeneeskunde mocht ik eerst meelopen met een hospitality medewerker. Goed om te zien dat ze alle mensen die op de kliniek liggen bij naam kennen en precies weten wat iedereen in koffie/thee wil hebben. Daarna mee met de verpleegkundige van de afdeling. Zij demonstreerde het EPD van Chipsoft dat het WFG sinds 2 weken gebruikt. Vervolgens bezochten we al haar patiënten voor controles.


Het volgende werkbezoek betrof de ICT en medische techniek. Vanuit mijn plek bij het Spaarne natuurlijk voor mij prettig om in de keuken te kunnen kijken bij een collega ziekenhuis hoe zij hun informatisering hebben vormgegeven. De mannen van de medische techniek houden minitieus bij aan welk apparaat er wanneer onderhoud is gepleegd en voeren risico analyses uit om te bepalen welke onderhoudsfrequentie nodig is. Zij gebruiken hetzelfde pakket als wat onze facilitaire dienst aan het implementeren is. Gaf dus mooi inzicht in wat dit pakket kan.

Bij de lunch wisselden RvT, RvB en managers hun werkervaringen uit. Ook kennisgemaakt met mijn opvolger in de RvT. Als vertrekkers hebben wij niet meegedaan aan de selectiecommissie, dat is wel zo helder. Hans en ik werden gelukkig gemaakt met een prachtige foto van Helene de Bruijn van Hoorn (gezien vanaf het IJsselmeer) http://www.helenedebruijn.nl/. Toevallig heb ik bij haar paar maanden terug een fotoreportage gekocht voor de 70e verjaardag van mijn moeder. Vakvrouw hoor. De foto is prachtig en hangt ook bij de RvB van het WFG in de gang. Grappig detail: de gang is opgeknapt - daar had ik al jaren op aangedrongen. Het ziet er perfect uit. De foto was 2 uur voor onze komst nog snel opgehangen.

Zal de RvT en RvB van het WFG missen, want het is een leuke club. Maar ook goed dat er weer nieuw bloed in de RvT komt.

Geen opmerkingen: