vrijdag 22 februari 2008

Strategie

Donderdag 14 februari stond voor het Spaarne in het teken van de strategieconferentie. Met een grote groep medisch en bedrijfsleiders en managers hebben we onder leiding van een extern bureau gediscussieerd over onze strategie voor de komende jaren.

3 hoofdlijnen van beleid zijn de rode draad in de strategie: product development (innovatie), operationale excellence (excellente processen) en customer intimacy (klantgerichtheid). Belangrijk was om op alle 3 de rode draden te bepalen wat ons ambitie niveau is, hoe we dat gaan bereiken en hoe we meten of we het bereiken.

3 mensen uit de eigen organisatie verdedigen een thema en moesten zoveel mogelijk stemmen voor hun thema zien te winnen. Voor operational excellence werd dit gedaan met een erg leuk filmpje over wat er gebeurt als je geen excellente processen hebt! Een geweldig filmpje over een duits kustwacht station. Beslist even kijken!!
http://ww0.adforum.com/preview/subscriber/reel_detail.asp?id=59388&TDI=VDYwsYLk

Een mooie conclusie aan het eind van de avond was dat de thema's enorm met elkaar samen hangen. Als je niet je proces op orde hebt kun je niet innoveren en niet klantgericht zijn bijvoorbeeld. Het samen invullen van de acties en meetpunten verliep snel en constructief. Dat belooft wat voor het samen uitvoeren van de goede voornemens.

Geen opmerkingen: