zondag 23 maart 2008

Vastgoed groot en vastgoed klein

Een groot deel van mijn week draait om vastgoed op het moment, zowel zakelijk als privé.
In het ziekenhuis buigen we ons over de wenselijkheid en mogelijkheid tot het openen van buitenpoli's. Kleine klinieken gekoppeld aan huisartsenpraktijken waar onze artsen spreekuur kunnen houden en kleine verrichtingen kunnen uitvoeren. Willen we ze? Wie gaan er dan zitten? Welke apparatuur is er dan nodig vb. röntgenapparaat? Wat zijn de kosten? Waar moeten we dan gaan zitten?

Verder ben ik bezig met een vooronderzoek of er op termijn noodzaak is tot uitbreiding van onze hoofdlocatie in Hoofddorp. Er ligt al een bouwtekening waarbij aan het bestaande pand een extra "poot" komt van 3 verdiepingen en een apart ovaal gebouw daar weer aan vast. Het zou volop mogelijkheden bieden naar de toekomst toe. Niet alleen voor het ziekenhuis, maar ook voor andere gebruikers. Ketenzorg op één locatie en/of integratie met toeleveranciers. Spannend schaakspel met vierkante meters. Proberen zicht te krijgen op wie er geïnteresseerd zijn en welke vierkante meters zij nodig hebben. Wat zijn goede combinaties en wat betekenen die voor de rest van het gebouwgebruik? Het zijn leuke discussies met de facilitair manager en onze 2 vastgoedmanager.

In april zullen we met een grote groep een strategiedag houden om het allemaal in groter perspectief (het strategieplan van het ziekenhuis) te zetten.



In mijn vrije tijd help ik Rik met klussen aan zijn huis. Gewoon lekker kliederen met structuurverf en andere schilderklussen. Meestal starten we met even gezellig eten aan de geimproviseerde eettafel en daarna aan de slag. Het is leuk om te zien hoe een huis dan onder je handen opknapt. Eigenlijk wel grappig als ik bedenk dat ik thuis meestal veel laat doen uit tijdgebrek en nu avonden sta te bouwvakken. Heb er veel plezier in en ontwikkel prachtige biceps!

Geen opmerkingen: