zondag 23 maart 2008

Jaarrekening: andere kant tafel

We zitten midden in het proces van het produceren van de jaarrekening van het ziekenhuis. Vanuit mijn ervaring bij KPMG kan ik onze financiële mensen goed aangeven hoe we zelf de voorcontrole gaan doen op alle posten die in de jaarrekening staan. Daar komen toch nog wel enkele mee- en tegenvallers uit van een omvang die er eigenlijk al eerder uit hadden moeten rollen. Goed dat we de voorcontrole hebben gedaan. Na afloop van dit traject maar eens goed evalueren hoe we het volgend jaar zo inrichten dat er minder verrassingen zijn. Want in het vak van het geld zijn verrassingen niet goed, zelfs positieve verrassingen niet.

Nogal onverwacht loop ik het KPMG controleteam in het bedrijfsrestaurant tegen het lijf. Ik wist wel dat de controle deze week zou starten, maar dan realiseer je je onvoldoende dat dus je oud-collega's in het pand rondlopen. Dat is een vreemde ervaring. Nog maar een paar maanden terug waren ze een onderdeel van "mijn" team. Ben benieuwd wat ze straks van ons opgeleverde product vinden.

Geen opmerkingen: