zondag 6 april 2008

Facilitair en ICT

De manager Facilitaire Zaken geeft me een rondleiding door het facilitaire bedrijf. Het is een boeiende afdeling, omdat er zoveel verschillende diensten onder vallen. We beginnen bij de beveiliging, inclusief de kluis voor de "bagage" van zieke bolletjesslikkers van Schiphol. Medische Instrumentatie; de obductieruimte; de diverse magazijn; technische dienst. Maar natuurlijk ook de keuken, waar elke dag voor het ziekenhuis en voor een aantal externe partijen wordt gekookt. Het ruikt er lekker. We discussiëren over de ervaringen van het serveren van de maaltijd aan het bed en of de klanten wel genoeg te kiezen hebben.



(bron foto: website Spaarne Ziekenhuis)

Ook bezoeken we de islamitische gebedsruimte, die in verhouding tot onze kerkzaal wel een heel bescheiden indruk maakt. Ben hier gezien mijn achternaam misschien wel overgevoelig voor. Wil het graag ook voor deze groep mensen goed doen.

Eind van de middag werkoverleg van de "technische" kant van onze ICT afdeling. Goed om deze mensen allemaal beter te leren kennen. Veel verschillende achtergronden; sommige al heel lang bij het Spaarne, zij hebben de oer-automatisering nog meegemaakt en anderen net in dienst. Een leuke club is mijn indruk. De bijeenkomst gaat vooral over de tussen-evaluatie van de verlengde openingstijden van de helpdesk. We zijn op dit moment van half 8 's ochtends tot 7 uur 's avonds bereikbaar. Er wordt gekeken naar gebruik van die uren en hoe medewerkers van de helpdesk het hebben ervaren. Vooral de ochtend blijkt goed te worden gebruikt. De avond is erg stil.

Geen opmerkingen: