zondag 6 april 2008

Verrassend nieuws


(bron foto: website Vork & Mes)

27 maart 2008: mijn collega en ik gaan een hapje eten bij Vork & Mes. Een heel hip restaurant in het Haarlemmermeerpaviljoen in het Floriadepark van Hoofddorp. Ontworpen in 2002 door Asymptote Architects uit New York.

Onderwerp van gesprek was naast bijpraten ook de portefeuilleverdeling. Na 2,5 maand aan de slag te zijn zouden we kijken wat een leuke verdeling zou zijn voor de komende tijd. Het leek ons beiden een goed idee om de zorggroepen en ondersteunende diensten opnieuw onderling te verdelen. De hele week lopen nadenken welke groepen me het meest aanspraken om te mogen rekenen tot mijn portefeuille. Ze hebben allemaal hun leuke kanten. Moeilijk kiezen. Ik was natuurlijk ook benieuwd welke groepen/diensten mijn collega graag zou willen in zijn pakket.

Tussen voorgerecht en hoofdgerecht had hij echter een zeer verrassende mededeling. Hij is gevraagd om voorzitter te worden van het Amphia ziekenhuis in Breda. Een prachtige uitdagende plek voor hem. Daar zaten we dan met het lijstje te verdelen zorggroepen/diensten. Een beetje gekscherend zei hij: je krijgt nu alles.......

De rest van de bijeenkomst verliep uiteraard geheel anders dan verwacht. Morgen heeft hij nog gesprekken met alle adviesorganen. Zoals ik die gesprekken afgelopen najaar ook heb gehad. Als dat allemaal goed verloopt is het maandag definitief.

Op weg terug naar het ziekenhuis krijgen wij telefoon van de manager P&O dat hij een nieuwe baan als directeur HRM bij het Flevoziekenhuis in Almere heeft aanvaard. Slik: 2 collega's weg op één dag.

Geen opmerkingen: