zondag 23 december 2007

Recoleta

Vandaag een vrije dag in Buenos Aires. Die we starten in het grote winkelcentrum van Banesto. We bezoeken een heel mooie (en voor Jeroen enge) expositie over het menselijk lichaam, die ook in Amsterdam te zien is geweest. Ik had al over de expositie gelezen in de krant en de onderdelen van het menselijk lichaam ogen ook inderdaad ´creepy´echt. Ook de effecten van een aantal (dodelijke) ziekten op het lijf zijn prachtig uitgevoerd. Omdat alle bordjes in het spaans zijn moet ik mijn uiterste best doen om vanuit het latijn nog een beetje thuis te kunnen brengen wat er allemaal ligt en staat. Erg interessant! http://www.bodiestheexhibition.com/


Daarna storten we ons in het shopping geweld voor polo´s en overhemden voor de heren. Pfffff, blijkbaar is de zaterdag voor kerst in argentinie een populaire shopping dag. Uitgeput verlaten we de ´mall´. We kunnen nog voor 2 gratis flessen Mumm in de rij gaan staan omdat we meer dan de actielimiet hebben gespendeerd, maar de voorste man in de rij verteld ons er ´un ora´ te hebben gestaan. Zelfs met mijn beroerde spaans weet ik wat dat betekent: aftaaien en naar een terras!
We gaan naar Recoleta en bezoeken de zeer beroemde begraafplaats daar. Arme Jeroen: nog veel meer enge dingen. Het is inderdaad voor ons hollanders wel een gek gezicht al die kisten die je in de pracht- en praalhuizen gewoon ziet staan. Vooral de kleine kistjes van miskramen en baby´s zijn natuurlijk erg zielig om te zien.
Na wat geslenter en het bezoeken van de tombe van Evita begeven we ons op de beroemde markt van Recoleta. Erik scoort een hippe tas voor Justine en een ring voor zichzelf. Jeroen een mooi spel met glazen knikkers en ik heb 2 leren riemen meer dan gister in mijn bezit! Sjouwen maar........

Koffers staan nu gepakt voor vertrek naar Bariloche en konden nog net aan dicht.

3 opmerkingen:

Betsy zei

HAHAHAHA, en dan ook nog die WC bril erbij! HAHAHAHAHA

Anoniem zei

Hé kanjers, ik lees net dat jullie je prima vermaken! Alleen zus, ik dacht dat jij juist op de kleintjes lette, laat je die Gratis drank zomaar schieten. Ik vrees dat het mij niet eens zou zijn opgevallen.
Praat me even niet over drank pffff. Dat verhaal hoor je nog wel.
Hier is de kamer helemaal klaar en kan DE kerstman komen hihih.
Geniet samen met je mannen!
Veel liefs en hasta la vista of zoiets.
Kus je zus Ing

Yvonne zei

je maakt me wel nieuwsgierig. FF te diep in het glaasje gekeken zus??? Geen dingen doen die ik ook niet zou doen he!!

Fijne kerstdagen met DE kerstman en aan de spa blauw dan maar.