woensdag 2 januari 2008

Lago Escondido y Lago Fagnano

Met een stoere landrover 4x4 gaan we de Andes in en passeren de enige Andes pas (Passo de Grimaldi) waar je in Argentinie blijft. Alle andere Andes passen leiden naar Chili. We bezoeken een hondesleefarm en maken een wandelingetje naar het Lago Escondido (verborgen meer).


Tot zover niet veel bijzonders. Dan gaat gids Juan van het standaardpad af en rijdt dwars door een beekje naar een hutje. De lunchboxen gaan van het dak en we gaan off-road. Niet te geloven wat een kuilen en bumps die auto kan nemen. Af en toe zijn we ervan overtuigd dat we moeten blijven steken, maar de landrover neemt de hindernissen met een zoiets als "gratie".

We rijden zelfs een stukje door het Lago Fagnano. Het meer is het langste meer van Argentinie (110 km). Erik en Jeroen vinden het "vet" om door het meer te rijden.

Na een rondje van zo'n anderhalfuur, komen we terug bij de hut en de lunchboxen. Juan maakt een asuado en ik was de sla in de rivier. Het smaakt allemaal heerlijk en we vermaken ons uitstekend. Af en toe enorme hagelbuien, maar wij zijn kerels van stavast dus we blijven buiten eten. Helemaal rozig komen we terug in het apartement. Waar Jeroen's bed miraculeus in een stapelbed is veranderd.......

6 opmerkingen:

Betsy zei

ik vind Landrovers ook VET!, wist allen niet dat er andere waren dan 4x4? :-) heb wel meegemaakt dat een reizig(st)er riep dat we naar de JEEP moesten komen... owwwwwww doet zeer als ze dat zeggen... Landrover... nukkig, heeft gebruiksaanwijzing, storingsgevoelig, maar altijd simpel te fixen...
zou er wel een willen hebben, maar ja, ik rij alleen over asfalt, dan heb je der nix aan. Nog vetter is de DAF YA616, zoek dat maar eens op op het net...

Betsy zei

trouwens een heerlijk ritje lijkt me. water zo uit de rivier, buiten eten in af en toe heftig weer... ben helmaal niet jaloers ofzo...

Jack zei

Ik ben erg benieuwd naar dat stapelbed verhaal Yvonne ;-)

Oh, ik kreeg ook nog een naheffing van de prive transfer San Antonio -> Puerto Madryn van $300! Toen maar even verteld over het benzine avontuur. Daarna de baas van het kantoor niet meer over die $300 gehoord... goh...

Anoniem zei

Yvonne, Erik en Jeroen hier een poging we hebben net je SMS bericht ontvangen en wat ik begreep zitten jullie tussen ijsbergen en dat bij 30 graden temperatuur hier heeft licht gesneeuwd maar de temperatuur is mild met een heel koude wind
geniet maar van de laatste dagen
Ma en Pa

Betsy zei

Yvonne Wilders, volgens mij was ik iets vergeten te zeggen...
Ik hou van je.....

Yvonne zei

Hoi Jack,

mooi lefgozers van die taxifirma!! het is te proberen natuurlijk.

Lieve Rik,

was je niet vergeten hoor, but thanks for reminding me!