dinsdag 11 december 2007

Vroege kerstboom i.p.v. vroege vogel

Omdat ik de 20e al afreis naar Patagonië, maar besloten de kerstboom dit jaar HEEL vroeg op te zetten, zodat we er zo lang mogelijk van kunnen genieten. Geen kerstboom was een optie, maar dat was geen optie (if you get the picture).

Dus een week te vroeg (Sint had hielen en anker net gelicht) een pracht van een boom uitgezocht en de kerstballen uit de mottenballen gehaald. Beetje dikke kerstboom gekozen - model denneappel - waardoor mijn lief lekker 1,5 uur aan het zagen was voor hij in de standaard paste. Maar hij staat!

En hij is heel mooi geworden: met de aardewerk kerstengeltjes uit Finland als vredebrengers. Gekocht in 2002 op de Napaiiri (fins voor poolcirkel) in het dorpje Joulupukki. Een dorp geheel gewijd aan de kerstman en de commercie. De finnen vinden dat de kerstman daar woont en er is dus een kerstman postkantoor. Alle brieven van over de hele wereld die kinderen schrijven aan de kerstman worden daar naar toegebracht. Ook kun je het hele jaar daar kerstpost brengen en die wordt dan keurig vlak voor kerst bezorgd met een poststempel van dit poolcirkel dorpje erop. Als je het hoog "efteling" gehalte wegdenkt een prachtplek om gestaan te hebben. http://www.santaclausvillage.info/fin/joulupukki.htm




4 opmerkingen:

Betsy zei

de blaar in mijn rechterhand is bijna weg! :-)

Betsy zei

twee dagen geleden lees ik dit postje, vandaag kreeg ik dit linkje in mijn meelbox.. is toch grappig toevallig..

Yvonne zei

dat is vreemd......... misschien hebben ze je internetadres getagged toen je er naar surfte??

Anoniem zei

misch. is het gwoon toeval met kerst krijg je altijd die troep ik ook van bol.com enz.